MANGE endringer

Øya Pitch by on Scribd


Såeh.. Nytt innlegg hver dag du liksom...
Det har blitt mange endringer siden min forrige post. Et par dager før pitchen bestemte jeg meg for å gå tilbake til den første ideen jeg hadde. Etter mange tanker og mye usikkerhet, kom jeg fram til at det var den filmen jeg ville lage. Den eller ingen. Jeg satte kjapt sammen en presentasjon og det var det.
Dagen før pitchen var journalist Nancy Denney-Phelps på besøk på skolen. Hun stilte opp som pitch coach og ga mange gode tips. Utrolig trivelig dame! Det hjalp nok veldig å ha en mini-presentasjon før selve pitch dagen også, og Nancy styrket min tro på at jeg har valgt rett prosjekt.

Ideen handler om en ung jente som oppdager at hun bor på en svevende øy, lenket til jorden. Teknikken jeg ser for meg er 2D med elementer av 3D. Jeg vil animere i TVpaint og modellere blant annet lenken i Maya. Jeg drar en del inspirasjon fra Cartoon saloons filmer, spesielt dette med bruk av vannmaling i bakgrunnene. Vi holder på å teste nå, og det ser ganske kult ut så langt.

Etter pitchen fikk jeg medstudent Lili med på laget! Fra å være et enmannsprosjekt, er vi nå en liten gruppe. Det kjennes bra å være to. Følgende kommer manus, storyboard og diverse annet vi har jobbet med disse ukene.


Skrives!


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Øya - Storyboard